piątek, 12 lutego 2010

Szkoci a piżamy

Co prawda historia zaczęła się w Walii, ale dotyczy całej Wielkiej Brytanii i mam wrażenie, że mojej części Szkocji jak najbardziej również. Dużo ludzi chodzi tu niechlujnie ubranych, w powycieranych, z reguły za małych ciuchach, spod których wystają spasione brzuchy, nogawki spodni wchodzą przydeptane butami, sznurówki skaczą na boki, dekolt do pasa przy zerowej temperaturze, dzieciaki bez skarpetek. Często też widać ludzi na mieście w luźnych strojach z lekkiej bawełny, jakby w piżamach. Nie oglądamy tego zbyt wiele, bo mieszkamy w ścisłym centrum, ale przypuszczam, że na małych osiedlach taki stroik wyjściowy zdarza się częściej. Widać to w szczególności w supermarketach, do których ludzie podjeżdżają swoimi suvami, pomijając fakt, że może wypadałoby się jakoś ubrać.

I właśnie w Walii, w Cardiff, szefostwo miejscowego Tesco zakazało wejścia do sklepu klientom w piżamach i w kapciach założonych na gołe stopy. Pewna 24-letnia matka dwójki dzieci chciała wstąpić po fajki i została wyproszona przez obsługę. Oczywiście postanowiła nagłośnić sprawę i przerzucić się na sklepy sieci Aldi, która asortymentem przypomina naszą Biedronkę. Czyli papierosy marki Marneboro i tym podobne wynalazki.

W prasie i internecie trwa zacięta dyskusja, czy kod ubraniowy w supermarketach obowiązuje i jaki powinien być. Ludzie nawołują do krajowej akcji bojkotu sieci Tesco lub też innej, nie mniej spektakularnej - otóż 20 marca w południe jak największy tłum ma uderzyć na Tesco w piżamach i kapciach.

Tymczasem dorośli snujący się w piżamach cały dzień to tu normalka. W piżamach zawożą dzieci do szkoły i w piżamach odbierają je 6 godzin później. Kraj socjalnych benefitów i rosnącego bezrobocia. Paradoks polega na tym, że dzieci w szkole noszą obowiązkowe mundurki, a ich rodzice - w pewnym sensie też....



24-letnia mama
w stroju wyjściowym
dzięki uprzejmości
WNS

1 komentarz:

  1. U nas raczej nie widziałam i nie słyszałam nigdy o sytuacji aby ktoś chodził po ulicach w piżamie. Tym bardziej np. odwożąc dzieci do szkoły i to jest dla mnie trochę dziwne. W końcu piżama to jak dla mnie trochę intymna cześć garderoby i służy do spania. Tym bardziej kiedy mam piżamę od missisleepy to nie chciałabym jej zniszczyć.

    OdpowiedzUsuń